この1年でブラン企業によるNFTの活用が一気に加速してきました。 ということで、今回はNFT経済に参入したブランド15社をまとめました。
NFT参入ブランド企業1 アディダス
@BoredApeYCや@gmoneyNFTとコラボし"into the Metaverse"コレクションをローンチ。
Prepare to go Into the Metaverse 😎
Our collaborative NFT drop with @gmoneyNFT , @punkscomic and @BoredApeYC launches tomorrow, December 17.
⁰Learn more on https://t.co/56XTo4R6X2 and the CONFIRMED app. pic.twitter.com/pdE4fJ4rBr— adidas Originals (@adidasoriginals) December 16, 2021
NFT参入ブランド企業2 プラダ
デジタルアーティスト@zachlieberman@adidasoriginalsとコラボしNFTコレクション, RE-SOURCEをローンチ。
The waitlist is now open. Connect your wallet and create your image contribution. Priority access for @adidasoriginals Into the Metaverse #NFT holders.
Waitlist closes Jan 25 08:00 EST / 14:00 CET / 21:00 SGT.#adidasforPradaNFT pic.twitter.com/qMg5WtGYh7
— PRADA (@Prada) January 24, 2022
NFT参入ブランド企業3 Dolce & Gabbana
@UNXD_NFTとコラボし、NFTコレクションCollezione Genesiをローンチ。
🎉 @UNXD_NFT and Dolce&Gabbana are proud to announce that The Doge Crown from the Collezione Genesi NFT collection sold for 423.5 ETH, or $1.275 million. In total, the collection sold for 1,885.719 ETH, or $5.65 million. Historic. Much more to come with @UNXD_NFT pic.twitter.com/wR3CuaYzTS
— Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) October 1, 2021
NFT参入ブランド企業4 バドワイザー
2つのNFTコレクションをローンチ。Budverse Cans Heritage EditionとBudweiser Royalty NFT。1つ目のHolderは2つ目のコレクションローンチ時に優待を受けられる
Dropping our first NFT project this Monday (11/29) at 1 PM EST.
Join our discord for more info:https://t.co/1YAG11gj8w pic.twitter.com/RMi8V6IUSJ
— Budweiser (@budweiserusa) November 28, 2021
NFT参入ブランド企業5 Dallas Maverics
NBAチームのマーベリックスは@polygonブロックチェーンを活用し試合を観戦に行った証明としてのNFTをファン向けに発行開始。
SCAN YOUR TICKET FROM TICKETMASTER AND RECEIVE 1 OF 4 JERSEY NFTS!
TO VIEW YOUR NFT GO TO https://t.co/71JOofpj59!#41Forever pic.twitter.com/4dfqYHtlr0
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) January 5, 2022
NFT参入ブランド企業6 NFL
Ticketmasterと提携しNFTチケットや限定スーパーボウルNFTを発行
WE OUT HERE. #NFLALLDAY is at Super Bowl Experience in LA. Come visit this weekend and next for dope photo opps, player appearances, and a chance to learn about officially licensed @NFL NFTs. 🔥🔥🔥 pic.twitter.com/GBJH4svCQN
— NFL ALL DAY (@NFLALLDAY) February 5, 2022
NFT参入ブランド企業7 StockX
NFTコレクション, #StockVaultをローンチ。ホルダー向けの将来特典を予定。
NFTs are on StockX.
Introducing #StockXVault: a digital NFT that’s backed by a physical product and stored in an official StockX facility.
Learn more: https://t.co/zGzuaftXZU
Now, secure yours ⤵️ pic.twitter.com/l9i2bzV28B
— StockX (@stockx) January 18, 2022
NFT参入ブランド企業8 ペプシ
NFTコレクション#PepsiMicDropをローンチ。
🚨The #PepsiMicDrop NFT is live🚨
Stop what you're doing and go to https://t.co/tjSbmF2jIp to see if you made the waitlist. If you did, you'll see the "mint" button and will be able to connect your wallet.
You have 96 hours to mint your #NFT so mint when gas is low. pic.twitter.com/L2aFmfQJum
— Pepsi (@pepsi) December 14, 2021
NFT参入ブランド企業9 グッチ
@superplasticと提携し、コレクション#SUPERGUCCIをローンチ。
#SUPERGUCCI, probably nothing. Gucci has teamed up with @superplastic, a global entertainment brand of designer toys and digital collectibles, to create a series of NFTs dropping February 1st on #GucciVault. More https://t.co/zifYOyUOsa #AlessandroMichele @janky @guggimon pic.twitter.com/3B749zQs7b
— gucci (@gucci) January 17, 2022
NFT参入ブランド企業10 タコベル
@rarible上でNFTコレクション、Spicy Potato Soft Tacosをローンチ
Our Spicy Potato Soft Tacos can now live in your hearts, stomachs and digital wallets. https://t.co/IC8b45lmd9 pic.twitter.com/FJUcuwCuyy
— Taco Bell (@tacobell) March 8, 2021
NFT参入ブランド企業11 コカ・コーラ
NFTコレクションを2021年7月にローンチ。
Introducing the first-ever Coca-Cola NFTs! To celebrate International Friendship Day, we’ll be donating all proceeds to our longtime friend and partner @SpecialOlympics. Check them out on @opensea. #NFTCommunity #OpenSeaNFThttps://t.co/SIJ0HnNfdu pic.twitter.com/Rusj2UJuE6
— Coca-Cola (@CocaCola) July 28, 2021
NFT参入ブランド企業12 CNN
NFTコレクション Vault by CNNをローンチ。CNNの過去のアーカイブをNFT化。
Announcing 'Vault by CNN: Moments That Changed Us', CNN's new NFT offering.
Licensed digital collectibles, or ‘Moments’, from CNN’s TV archives will soon be sold at https://t.co/4SrQMCWE4D. Now anyone can own a piece of history.
Read more: https://t.co/1hRiQ09CrC pic.twitter.com/F5UltAaRmC
— CNN Communications (@CNNPR) June 16, 2021
NFT参入ブランド企業13 バドライト
NFTコレクションを2022年1月にローンチ。ホルダー向けの特典を計画。
As part of this Bud Light NEXT breakthrough release, we’re launching our first-ever NFT collection, where holders will have the chance to be a part of the brand from its inception. pic.twitter.com/rJZiU3zyJO
— Bud Light (@budlight) January 27, 2022
NFT参入ブランド企業14 バルマン
@BarbieとコラボしてNFTコレクションをローンチ。
In addition to a limited-edition capsule collection, the Balmain x @Barbie collab enters the digital space with a unique, collectible NFT auction hosted by @mintnftofficial. Bidding starts on January 11th at https://t.co/MRnpIwQXOp. #BALMAINxBARBIE pic.twitter.com/lN1JunmVxj
— Balmain (@Balmain) January 6, 2022